Asahi axes 3 more editors over Yoshida report errors

Asahi axes 3 more editors over Yoshida report errors
It was a rare role reversal for one of Japan's most respected newspapers, known for putting scoundrels in the media hotseat, when the president of the Asahi Shimbun stood before the cameras to bow, apologise and pledge to restore the damaged credibility of his organisation.

The Asahi Shimbun announced Friday that it had removed three editors - including Hayami Ichikawa, managing editor at its Tokyo head office - to take responsibility for the retraction of its May article on the so-called Yoshida file concerning the crisis at the Fukushima No. 1 nuclear power plant.

Tsutomu Watanabe, another managing editor, and Seiichi Ichikawa, editor of the Asahi's investigative reporting section, were also removed from their posts on the same day.

The three were responsible as editors for the erroneous report, the newspaper company said as explanation for the dismissals.

Executive Editor Yoichi Nishimura was appointed to concurrently hold the post of managing editor, replacing Hayami Ichikawa. Noritoshi Cho, deputy managing editor of the Asahi's Tokyo head office, was named to replace Watanabe, and Ichiro Natsuhara, executive secretary of its Institute of Journalism, was named editor of the Asahi's investigative reporting section.

More about

Purchase this article for republication.



Your daily good stuff - AsiaOne stories delivered straight to your inbox
By signing up, you agree to our Privacy policy and Terms and Conditions.