Myanmar's ministry says "no losses" for state-owned newspapers

Myanmar's ministry says "no losses" for state-owned newspapers

MYANMAR - Myanmar's ministry of information says it plans to modify contracts made with private broadcasters in the country.

The Ministry made the statement at a a press conference held yesterday (Jan 31) in Nay Pyi Taw, talking about the contract modification plan and the financial issue of News and Periodical Enterprise (NPE) under it.

It was organised by the information committee formed with directors from the ministry's enterprises such as NPE, Information and Public Relation Department (IPRD) and Myanmar Radio and Television (MRTV).

Win Kyi, the director from MRTV said the ministry is planning to alter the contracts made with private TV broadcasters such as Sky Net, Forever and six private FM channels.

The modification will make the financial transaction between them easier and simpler as the private broadcasters are using the MRTV-owned buildings, he added.

During the conference, the NPE's officials said that it suffered no losses as the state newspapers are on sale for 50 Ks per a paper, and that it earned Ks 14.19 billion and spent Ks 11.75 billion during the fiscal year 2012-13 which saw an income surplus of Ks 2.44 billion, and that it earned Ks 13.92 billion and spent Ks 10.04 billion till last December during the fiscal year 2013-14 which saw an income surplus of Ks 3.88 billion.

Aung Kyaw Oo, the director from IPRD said at the conference that three new newspapers and 10 more journals have applied for official publication permission till Jan 31 and they will soon be permitted.

The newspapers are Ludu Mawkwun, Pyithu Khum Arr and Myanmar Eleven.

More about

Purchase this article for republication.



Most Read

Your daily good stuff - AsiaOne stories delivered straight to your inbox
By signing up, you agree to our Privacy policy and Terms and Conditions.